söndag 27 september 2009

Judisk pedofil gripen efter 31 år på flykt

Eller möjligtvis hebefil...

Roman Polanski har gripits i Schweiz efter 31 år på flykt undan rättvisan. Lite överraskande eftersom Schweiz ändå varit ett relativt säkert gömställe för oss judar (till skillnad från judiskt guld). Undrar om CIAs lokalavdelning redan satt på honom en svart huva och fört honom till något ställe där han kan torteras.

Fast det gäller ju i och för sig bara när man inte har några konkreta brottsmisstankar. Roman Polanski har ju faktiskt erkänt att han som 44-åring hade sex med en 13-åring. Man kan ju tycka vad man vill om det och om frivillighet och så vidare, men faktum kvarstår ju att han visste om att det var ett brott. Och eftersom han erkänt så är det nog rätt lugnt för honom. Sen här han ju dessutom jude och då kan han ju inte behandlas som en simpel muslim.

För övrigt är Rosemary's baby riktigt bra och Pianisten rätt överskattad.

Undrar vad den idag 44-åriga kvinnan tycker om hela situationen?

8 kommentarer:

  1. Har inte läst om det idag, såg bara lite snabbt på nyheterna. Så jag vet inte, men gissar att han vill (sedan en tid) till USA för att ta straffet? för att sedan kunna åka/jobba där sina sista år.

    btw, gillar både Rosemary och Pianisten. Nog Pianisten som är bäst.

    Filmer jag sett idag, heh->
    Skinheads (1987) Svensk Dokumentär och sen Shottas (2006) på det.

    SvaraRadera
  2. Fast är det verkligen värt det? Och varför då Schweiz? Det känns snarast som ett klantigt misstag.

    SvaraRadera
  3. Ja, kanske misstag. Har inte kollat på Flashback ;-). Kanske var det så, att det var ett misstag, men det tror jag inte. Såg btw en länk till The Smoking Gun på FB. Jaja, whatever. Inte OK iallfall.

    SvaraRadera
  4. Är du Judinna? (mitt minne sviker mig).

    SvaraRadera
  5. Eller så är det ett pr-knep?

    Enligt andra judar (främst min mormor) är jag det. Personligen ser jag mig inte som mer judinna än random-svensson ser sig som vallon.

    SvaraRadera
  6. Just, nu minns jag (att du skrev om mormor). Kolla alla hundra filmerna så kanske du ändrar dig ;-)

    SvaraRadera
  7. Tror knappast det. Jag blev ivägtjatad av syster och såg Flickan som lekte med elden, men inte fan kände jag mig mer svensk för det?

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera