torsdag 1 oktober 2009

Sol

Jag blev tipsad om en låt med The Beloved. Personligen är jag inte så förtjust i just den (Sweet Harmony) men Time After Time och framför allt den här låten är så galet vacker.

Hat Rin, Koh Pha Ngan, klockan är strax före sex på morgonen, har dansat sen åtta-nio på kvällen, blicken är hålögd, kroppen är totalt förstörd av förbrukad energi, ecstasy och alkohol, magen värker, har ätit och spytt upp en vidrig kycklingkebab, musiken har börjat tona ner, ligger och hånglar med en kille på stranden, vem är han, var kom han ifrån, vatten, behöver vatten, knuffar bort honom, går uppåt mot en bungalow, de måste ha vatten, de har vatten, de har mer än så, de har gräs, de har musik, sun rising och som på beställning börjar de första solstrålarna strax nå över horisonten.

9 kommentarer:

  1. nja, jag gillar nog både sweet harmony-låten och -videon mer än den här. men jag supportar din rätt att gilla episk musik. lifelike, fred falke och alan braxe ftw.

    SvaraRadera
  2. Fan... och jag som ville känna mig rebellisk... :)

    SvaraRadera
  3. haha. videon till discopolis är ju åtminstone lite "rebellisk". ;)

    SvaraRadera
  4. Det är den väl inte? Den är väl väldigt förutsägbart mjukporrig? Sen är den skitsnygg tycker jag. Fast äh.. nu ska vi inte gå händelserna i förväg... Discopolis avhandlar jag när det är dags... men det lär dröja. :)

    SvaraRadera
  5. jag tycker också att den är skitsnygg och utan att fundera nämnvärt utnämner jag lätt låten till en av de 25 bästa under 00-talet. notera dock de ironiskt böjande pek- och fuckfingrarna kring "rebellisk".

    SvaraRadera
  6. J++: 25 bästa? Jag kan nog utlova att den kommer vara topp tio...

    SvaraRadera
  7. ah, men det känns inte omöjligt att den skulle angöra topp 10 på min lista heller, topp 25 är den iaf helt säkert med på.

    SvaraRadera
  8. videon är iaf lätt på topp tio. ;)

    SvaraRadera
  9. Du får vänta på min hyllningstext... preliminärt någon gång i december... :)

    SvaraRadera