måndag 19 oktober 2009

En sång för Martin

2 kommentarer:

  1. Fint med dedikationen, men det kan inte få mig övertygad: åtminstone inte om målet var att jag skulle inse att det här är bättre än de låtar jag listat. Visst, den kanske är "roligare" men jag vet inte... i början tänker jag på typ Dr Alban och det luktar lite för mycket Jamaica (på ett dåligt sätt) genom hela låten. Bra försök dock, Inanna! Alltid kul att höra tips.

    Du älskar väl Nas? Även tidiga Nas? Konstigt då att du inte gillar ATCQ, A.D.O.R, Digable Planets o annat jag haft med hittills. Lite konstigt i alla fall?

    SvaraRadera
  2. Om jag är ute på en klubb och hör en ATCQ-låt så är sannolikheten stor att jag utnyttjar tillfället till att lämna golvet och gå och kissa. Den här remixen skulle få mig att springa från toakön till golvet. Så enkelt är det.

    Älskar är fel ord. Jag gillar honom för att han har en sån sjukt naturlig auktoritet. Jag gillar tidiga Nas, men jag föredrar nog ändå de lite mer melodiösa hitsen typ If I Ruled The World, Street Dreams och The Message från andraskivan än de mer monotona från förstaskivan. Fast ska man ha monoton hiphop så är Nas nog ändå bäst. Jag utvecklar det när jag kommer till honom på min nedräkning.

    SvaraRadera