tisdag 20 oktober 2009

If I Was A Boy, pt 2

Fortsättning på ett tidigare inlägg. Ni får gärna kommentera hur det känns att göra såna här saker och vad det är som gör att ni gör dem. Tack.

8) Dra mammaskämt och få andra att tycka att man är rolig. Pappaskämt har inte fungerat lika bra.

9) Ha en tjejkompis, umgås mycket med henne, vinna hennes förtroende, bli ihop med en annan tjej, fullständigt ignorera tjejkompisen eftersom hon bara betydde någonting när jag var singel.

10) Ha sex med en tjej, intala mig att "den samtidiga orgasmen" är själva definitionen av perfekt sex, utbrista "fan vad skönt!" när den inträffar, rulla av med ett förnöjt leende och fullständigt missa det faktum att tjejen tycker att du slutade just när det roliga började och hon hade velat hålla på i timmar till. Känna mig som kungen av sex.

8 kommentarer:

  1. 1. Moona på. Innebörden går ju fram.
    2. Majoriteten av alla våldtäkter sker i hemmet och av någon du känner....kända fakta men det ändrar väl inte hur du känner. Surt
    3. Jag har ollat. Jag har skrattat. Jag har skämts och inte fan orkar jag flänga runt med dasen på allskönsjävla massa objekt. Förr eller senare tar kukfixeringen andra vägar. Det är en fas.
    4. Att vara en idiot är inte förvägrat det kvinnliga könet.
    5. Samma gäller för Känslomässig inkompetens och narcisism.
    6. mer idioter
    7. Fullförståelse.
    8. Pappaskämt. Skriv en hög och anmäl dig till lämpligt public service medium så kan de fylla könskvoteringen inom humorprogrammen.
    9. Oroa dig inte du kommer dit också. För efter att nyhetensbehag avklingat, då man gått igenom fasen då hon försöker förändra dig efter sin mentala klippdocka som finns i huvudet (gäller alla förutom den kvinna du talar med för tillfället så troligtvis är det omedvetet). Känner sig trygg och säker så pass att hon slutar gnälla på sig själv och faktiskt börjar ta tag i saker och ting på ett annat sätt, ja då kommer du lika fullt skita i din partners sexuella behov. Detta är behov som förändras under förhållandet, både dina och hans och framför allt hur ni hanterar det. Sex blir en sån jävla massa arbete att du hellre klarar det själv oavsett hur villig han är att lära dig och ta sig tid. För efter några år blir sex underordnat helt andra saker och då, då vaknar vi och undrar vart den pilska flickan som kunde trycka sig mot oss och leka i timmar tog vägen. Svaret är under en filt i ett annat rum medan vi själva dödar känslan av otillräcklighet med lämpligt spel, sprit eller popkulturell underhållning.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt svar Oskar.

    1) Jag är inte så säker på det. Jag är rätt övertygad om att rätt många kommer tänka "vilken jävla slampa" och det är inte det budskapet jag vill förmedla. Inte om jag skulle moona iaf.

    2) Precis. Det förändrar inte min rädsla.

    3) Men även om det är en fas så skulle jag vilja gå igenom den. Eller ha gått igenom den.

    4) Sant.

    5) Sant.

    6) Mmmm...

    7) Tack.

    8) Jo, min dröm är att bli ihågkommen som hon som blev könskvoterad in på SVT... seriöst, deras humorprogram är väl dåliga nog som de är.

    9) Jag antar att det i själva verket är nr 10 som din kommentar gäller. Din vision var ju fruktansvärd, men förmodligen rätt sann. Självupplevt?

    Jag har aldrig själv kommit dit såvitt jag vet, däremot har jag råkat ut för killar som varit såna redan från dag 1 och som inte förstår det störda i det trots att man påpekar det.

    SvaraRadera
  3. moona och olla? antar att de där punkterna är sarkastiska, för du vill väl inte göra dom där sakerna på riktigt? vad är lockelsen? att önska vara ett drägg?

    och punkt 10 verkar bottna i oförståelse för hur en penizz fungerar efter orgasm. den slaknar och ömmar och har sig. inte så nice att fortsätta sexa med med andra ord

    SvaraRadera
  4. jakob: Alla de här punkterna handlar ju snarast om att ta upp manligt beteende som jag tycker är obegripligt eller som helt enkelt inte är möjligt för mig att göra pga mitt kön. Jag skulle vilja förstå vad det är som får (vissa) killar att göra sånt.

    Och när det gäller nr 10 så är jag inte dum i huvudet. Den stora frågan där är snarast varför så många killar tror att en orgasm innebär att tjejen är nöjd och klar. Att sexet ska ta slut borde vara något båda ska vara överens om. Annars är det ignorant och/eller egoistiskt.

    SvaraRadera
  5. Först och främst så tror jag att många av punkterna på din lista bygger på beteende som i grund och botten handlar om att positionera sig i sin sociala grupp och manliga grupper kan lätt bli ganska korkade och hycklande.

    Detta tror jag beror på dagens manlighet. De oönskade manliga beteenderna på din lista och manligheten i stort kommer nog från att vi har lyckats skapa en kultur där barn uppfostras som centret i universum, detta stämmer givetvis för flickor också men skilnaden mellan könen är att vi behållit idealen om den duktiga flickan (med inte alltför mycket utsvävningar, flitighet osv)medan hos pojkarna har vi tagit bort det egna ansvaret.

    Från min egen uppväxt har jag sett ett antal killkompisar som aldrig ifrågasatts av sina föräldrar när fröken/grannen/kompisens föräldrar ringde och sa att han misskött sig utan det var alltid fröken/grannen/kompisens föräldrar som det var fel på. De premierades på dagis ifall de tog plats men fick aldrig lära sig de verktyg som de kunde använda för att ta en plats genom positiva beteenden. Det viktiga var att de var nöjda, vilket oftast betydde att de stog i strålkastarljuset. När de senare kom upp i tonåren var de självgoda och narcissistiskt extroverta, detta i kombination med sexualdrift och hormoner gjorde att de inte såg något fel med att tex oönskat taffsa på tjejer, använda ord som flickor eller vuxna aldrig kunde använda och allmänt bete sig som att det enda som spelade någon roll var deras egen mer eller mindre tafatta impulskontroll.

    Visst, väldigt generaliserande, men kärnan är att jag känner killar som aldrig fått en enda smäll på fingrarna (bildligt talat) eller reprimand för deras beteende förutom av deras föräldrar. Ingenting har någonsin varit deras fel osv. Ansvarslöshet och ego är nog kortfattat det som skapar det mesta oönskade manliga beteendet. Eller som skapar det mesta allmänt oönskade beteendet.

    SvaraRadera
  6. Då är frågan - att vi tjejer har förlorat på de killarnas beteende är uppenbart. Men har de killarna på sikt vunnit eller förlorat på det?

    SvaraRadera
  7. Killarna kommer på sikt att förlora sin position som det första könet. Kolla bara tex på alla nivåer i skolan. Tjejerna får bättre resultat och är mer motiverade medan killarna halkar efter. Jag trodde det skulle bli jämnare på universitet men där jag var (tre stycken) så satt killarna mest och rökte på hela jävla tiden. Dessutom kände sig många killar så kränkta hela tiden.

    Tragiskt, men inte ens ollningar kan få männen att stanna på toppen...

    SvaraRadera
  8. Fast nu syftar jag inte på killar i allmänhet utan på DE killarna. Vinner eller förlorar de på sikt?

    SvaraRadera