måndag 24 januari 2011

När får jag mitt?

Jag startade en tråd på Flashback under forumet för "Judiska maktförhållanden". Min fråga var följande:

Jag har judiskt påbrå. Min mormor var judinna enligt konstens alla regler (troende, kosherätande etc). Varken min mamma eller jag har brytt oss nämnvärt om det där med judiskheten och jag ser det snarare som att jag har judisk släkt än att jag skulle vara judinna själv. Men enligt judendomens alla regler så ärver man judiskheten på mödernet, vilket alltså innebär att jag är judinna, vare sig jag vill eller inte.

Då kommer min fråga - när får jag min belöning? När kommer ZOG och ger mig pengar, status, förmåner etc? Och rent krasst, hur går det till?

Eller är det så att jag, eftersom jag inte satt min fot i en synagoga (förutom på ett studiebesök i högstadiet) och aldrig gått i judisk klass/skola, inte finns med i "systemet"?
Svaren som går att läsa HÄR är fantastiskt rolig läsning.

7 kommentarer:

  1. Det är nog rätt inställning att betrakta det hela som rolig läsning.

    Min syn är nog något likt det följande.

    Ponera att du bor i världens blindtarm, Sverige, i en obetydlig håla av typen Vänersborg, arbetar som postombud eller något dylikt och besitter en klart retarderad social förmåga samt brist på empati. Klart att man då får ha viss förståelse för att en sådan person erhåller viss mening i tillvaron genom att skaffa ett konto på flashback där denne som signatur kan använda något "meningsfullt" citat om degeneration och det moderna samhället som med mycken omsorg googlats fram och som framstår som både insiktsfullt och karaktärsstarkt. Vips känner sig ju postombudet i Vänersborg som en jätte i tillvaron.

    SvaraRadera
  2. Bland alla grandiosa insikter och häpnadsväckande förklaringar hittade jag egentligen bara ett enda argument till Den Stora Komplotten. "Judar brukar utbilda sig till jurister väl rätt ofta?"

    That's it, jag är övertygad.

    Känner dock, likt Petrus, ens sorts märklig empati med de stolliga foliehattarna. Allting med dem känns så... sorgligt.

    SvaraRadera
  3. Petrus: Precis. Det är så jag tänker också. I pity the fool liksom.

    Martin Janzon: Jag inser att jag valt fel utbildning för min ras. Jävlar.

    SvaraRadera
  4. De stekta sparvarna flyger aldrig in i munnen, lika lite som ZOG kommer rännandes till varenda äktjude med famnen full av makt och pengar. Du får arbeta för det själv, och hårt, och inte ens då är tillträde till de inre rummen garanterad. Det finns bokstavligen talat miljoner judar här i världen, och hur många tror du ryms i illuminatisalen? Ett tjog, på sin höjd.

    Mitt hetaste tips är att du börjar skriva om hbt - frågor och annan sexualia till någon bonnierspublikation, då kan du nog stiga hyfsat högt i graderna. P3 redaktör eller liknande. Mer än så kan du nog glömma. Du är alldeles för sent ute.

    Ett annat tips är förstås att gifta dig med en framgånsrik goy, och rida på hans alfapuckel några steg upp i graderna. Då bringar du ju friskt blod in i klanen. Det är så ni jobbar, därav den matrilinjära principen. Se den bibliska berättelsen om Josef för ett tidigt exempel.

    SvaraRadera
  5. Johannes Nilsson: Det här är menat som en komplimang. Jag tror du är själva essensen av Flashback.

    SvaraRadera
  6. Tack. Flashback rulez. Ska vi camma?

    SvaraRadera
  7. When in flashbackland... Tragiskt, men föga förvånande.

    Och jag - samt mina kamrater och "gelikar" - har länge undrat var ZOG och dess världsomvälvande rikedom suttit å gömt sig alla dessa år, för det vore sannerligen ett mer önskvärt understöd än CSN.

    SvaraRadera