måndag 17 januari 2011

Läget?

Veckan började med diarré. Jag brukar vara rätt lös i magen i vanliga fall, men det här var lite utöver det vanliga. Ni vet när man känner att man har en prutt som måste ut, som kommer att ta sig ut oavsett vad man gör. Så man släpper ut den, sakta, försiktigt. Och när den kommer ut, under en millisekund innan man känner att det inte blev som det skulle så HÖR man det. Ljudet av en prutt som inte bara är en prutt utan något mer. Akut trosbyte nästa.

Ett par snabba toalettbesök följde men sen verkade det vara lugnt. Magen tömd. Så jag gör mig i ordning för att ta mig till skolan.

Jag tänker inte nämna var någonstans mellan mitt hem och skolan som jag kräktes, men det var på ett hyfsat publikt ställe. Mysigt värre. Sinnesnärvaro nog att ringa annat taxibolag än det vanliga, åka till en adress runt hörnet från min port och betala kontant. Hem för mer spyor.

Om jag hade haft ett viktnedgångsmål som nyårslöfte hade jag nog nått det i onsdags ungefär. Ingen mat på måndagen, lite soppa på tisdagen och onsdagen gjorde att jag var tillbaka på samma vikt som när jag var 14. Imponerande snabbt gick det.

När kräkandet och diarrén var över hade de ersatts av värk i all tänkbar form. Mat är fan bra grejer och att inte äta på tre dygn sätter sina spår. Onsdagen i synnerhet var katastrof. Jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk, men lyckades varken svälja tabletter eller brus. Det gick verkligen inte. En vänlig själ erbjöd sig att komma över med stolpiller, men jag vågade inte med det heller.

Vem som smittade mig med förkylning vet jag inte, men i den här vevan började min näsa rinna och febern steg. Feber kan ibland vara rätt häftigt. Knarkiga sexdrömmar och så vidare. Men den här febern var bara vidrig.

Nu är det måndag. Ny vecka. Och jag mår förhållandevis bra igen. Jag hostar visserligen som en parkbänksalkis och mina magmuskler verkar vara på semester, men i övrigt är det helt ok.

Men nog om mig - hur är det med dig?

15 kommentarer:

  1. Jag har inte varit sjuk på tre år.

    SvaraRadera
  2. Jag hostar som en dödssjuk man och har gjort så i några veckor. Kanske borde söka upp läkare. Hm.

    SvaraRadera
  3. Johannes Soldal: Oj, någon laddar upp inför en tumör eller propp i hjärnan vid typ 31 eller så. :)

    Olof: Äh, våga dissa läkare liksom. :)

    SvaraRadera
  4. Martin Janzon: Något du vill utveckla?

    SvaraRadera
  5. Äh. Jag är väl inte sjuk egentligen. Skulle bara vilja känna mig lite mer frisk. Men ibland känns det bra, det gör det.

    SvaraRadera
  6. Martin Janzon: Du bara whinar med andra ord?

    SvaraRadera
  7. Ja. För lite fame, fitta och framtid antar jag.

    SvaraRadera
  8. I know. Jag är nog bara lite för slapp för tillfället. (OBS! Med det menar jag inte att jag har erektionsproblem.)

    SvaraRadera
  9. Jag insinuerade ingenting. Det ligger i dina händer... :)

    SvaraRadera
  10. Vill vi läsa om flickor som bajsar i trosorna? Så avtändande.

    /Tom Skywalker

    SvaraRadera
  11. Tom Skywalker: Oj, lite sexism så här på torsdagskvällen? Det var ett tag sen sist. Hoppas det dröjer länge till nästa gång.

    SvaraRadera
  12. Skriv mer om musik. Mindre om bajs. Så blir allt bra.

    /Tom

    SvaraRadera
  13. Kanske lite segt att kommentera 8 mån senare, men jag tycker det är klockrent med opolerat och självklart beskrivna realiteter... Tråkigt att se att det har stannat av med skrivandet här inanna. Följde det våren/ sommaren 2007. Har varit lite tied up sen dess. /countmyon

    SvaraRadera