fredag 8 januari 2010

Bekräftelsekåta jävla horor

Är det inte patetiskt hur HELA bloggvärlden går upp i någon sorts infantilt lyckorus bara för att Aftonbladet delar ut ett "Stora Bloggpriset"? Alla (bokstavligt talat: ALLA) blir helt blöta i trosorna eller kalsongerna av att uppmärksammas av Aftonbladet och regredierar till Idol-deltagare som tittar in i kameran och gör en rösta-på-mig-gest med tummen mot örat och lillfingret mot munnen. Jävla horor. Och med horor menar jag inte att ni har sex för betalning utan att ni (för att travestera några tidigare vinnare) åtrår bekräftelsen och utan begränsningar eller betänkligheter omfamnar och slukar all slags sådan. Så jävla despicable.

Vem vill vinna ett pris i Aftonbladet? Varför går ingen ut och säger "jag är generad över det här". Aftonbladet? Really?

Hela den här folklighetsgrejen är ju bara så äcklig. Människor som blir framröstade av folket är ju per definition rätt äckliga eftersom massans förmåga att se kvalitet är så begränsad att den faller för ytan. Titta på Rockbjörnen som ju är förebilden för Stora Bloggpriset på så sätt att det också är ett pris arrangerat av Aftonbladet och framröstat av "folket". Vi tar kategorin årets nykomling.

2002 - The Sounds
2003 - Pauline
2004 - Ana Johnsson
2005 - Laleh
2006 - Sebastian Karlsson
2007 - Måns Zelmerlöw
2008 - Amanda Jenssen

Seriöst - vem vill bli hyllad av idioterna som röstar fram dessa människor? Ok om man ignorerar det hela och sen bara hamnar där ändå, visst - det skulle jag kunna acceptera. Men ingen gör ju så. Alla bara vädjar till sina läsare. "Rösta på mig! Jag vill vinna! Jag vill bli uppmärksammad i Aftonbladet!"

Jag skulle vilja ha en sån där award ceremony-bild på de nominerade, ni vet sån där när de delar upp skärmen i fyra delar för att visa varsin person och säger "and the nominees are..." och sen se deras äkta reaktioner när de förlorar och sedan för att inte framstå som missunnsamma gratulerar vinnarna i sina bloggar.

Nej, förresten. Jag vill inte se dem. Ta bort...

15 kommentarer:

  1. Klubben för inbördes beundran som röstat på varandras intetsägande bloggar - precis som i alla andra narcissismknullande tävlingar. För övrigt, Pauline år 2003? Vem fan är Pauline? Herregud, när jag tvingas googla folk som vunnit "Årets Nykomling"..

    SvaraRadera
  2. Det som är mest talande är ju att ingen, absolut ingen kan säga sig ha bra koll på vilken som är den bästa bloggen i sju olika kategorier, men ändå kommer ju alla som rösta göra det i alla kategorier. Följaktligen kommer de i flera fall rösta på något som bara "lät bra" i presentationen eller namnet. Och deras röster är ändå lika mycket värda som mer insattas.

    Man kan bli elitist och antidemokrat för mindre.

    Vem är Ana Johnsson? Major breakthrough där...

    SvaraRadera
  3. Ana är i alla fall ett bra namn att ha som porraktris; Ana Anal, flådigt. Sen kan man vara ett fan av henne och kalla sig Pro Ana Anal vilket ger konnotationen anorektisk analälskare och nu.. nu bör jag nog sluta skriva på den här kommentaren. Märker jag. Stopp.

    SvaraRadera
  4. Ana Johnsson hade väl en hit med en låt som var med i "Spider man - the movie". En annan detalj om henne som jag skäms över att jag vet är att hon var med och vann tävlingen "popstars". Detta var en föregångare till Idol där ett gäng "talanger" blev ihopsatta i en grupp.

    Efter detta svar kan ingen någonsin anklaga mig för att söka kredd.

    Ha en trevlig fredagskväll.

    SvaraRadera
  5. Sinnessjukt jävla pretto du är, ironiskt är det minsta man kan säga.

    SvaraRadera
  6. Om pretto är att håna Aftonbladet så tycker jag fan ordet har förlorat sitt värde helt och hållet. Vem hånar i n t e Aftonbladet och allt som har med tidningen att göra?

    SvaraRadera
  7. Galatea: Haha... inte fått nåt på ett tag? Eller fått alldeles för mycket för ditt eget bästa? :)

    Per: Var det de där eeniemeenieminiemoe?

    Chao: Snälla, gå hem och göm dig i din trailer park.

    Galatea: Precis. Det enda jag påpekar är snarast dubbelmoralen att å ena sidan håna Aftonbladet och samtidigt bli kåt av uppmärksamheten från dem.

    SvaraRadera
  8. Japp. Eeniemeenieminimoe. Fan, du måste varit typ 10 år när de var på tv?

    SvaraRadera
  9. Nåt sånt.. Min syrra älskade det där... själv hade jag vuxit ifrån det. Jag gillade Spice Girls när jag var liten, men därefter kändes fabrikerad pop rätt done...

    SvaraRadera
  10. FYI: Inte fått något på snart 4v.
    FYI: Kan känna mitt inre förtorka.
    FYI: Hatar när folk skriver FYI.
    FYI: Love.

    SvaraRadera
  11. Galatea: Om jag inte hade fått något på snart fyra veckor skulle jag TA det. Fast det är klart, din blogg kanske mår bra av det. :P

    SvaraRadera
  12. äsch inanna, du är bara avundsjuk för att du inte blivit nominerad!

    SvaraRadera
  13. Oh ja... jag vill så gärna vara med i Aftonbladet. Du har helt rätt.

    SvaraRadera
  14. Way to sparka in vidöppna dörrar.

    SvaraRadera
  15. Alex: Absolut. Det trista är ju bara att ingen annan gör det.

    SvaraRadera