lördag 9 januari 2010

Min fitta har ingen moral och den är inte feminist

Det började med att en vän berättade om hur fantastiskt sex hon och hennes pojkvän hade haft under julledigheten, att de var som nykära kaniner som bara knullade hela tiden. Jag blev naturligtvis avundsjuk och efter att jag beklagat mig över fenomenet kukbrist 2010 erbjöd hon sig att lösa mitt problem. Följaktligen skulle hon para ihop mig med någon av hennes pojkväns kompisar.

Nu hör till saken att hon är betydligt äldre än jag, vilket inte bara innebar att hennes pojkvän och hans kompis också är betydligt äldre än jag. Det innebär också att de har helt andra umgängesvanor. Det är intressant det där. Tydligen är det så att när folk är omkring 30, alla har jobb och är typ "vuxna", då funkar det inte längre med att ha en seriös förfest där alla tar med sin egen dricka, en spotifyplaylist och sen går man ut. Nej, då ska det bjudas på middag. Jag vet inte, det kan vara en pargrej också. Jag var iaf ensam ensamtjejen där.

Det är kul när folk bjuder på seriösa middagar, främst när det handlar om människor som inte är så vana vid det. Min låtsasmamma skulle utan problem kunna bjuda hem 20 personer varje kväll och fixa det galant. Min kompis och hennes pojkvän hade lite svårare. Jag stortrivs verkligen när folk vill hålla upp en perfekt fasad som visar sig ha lite sprickor, samtidigt som andra låtsas att inte se det. Då känner jag mig som att jag är med i en fantastisk film och kan inte låta bli att rikta ljuset mot just de där sprickorna. Underbart!

Nåja. Kukbrist 2010 är numera ett minne blott. Jag fick ligga och jag fick ligga bra. Orsaken är att jag vet hur man raggar på trettioplus-killar. Egentligen är killar strax över 30 perfekta när det gäller just sex eftersom de å ena sidan samlat på sig en hel del erfarenhet av sex såväl utom (bredd) som inom (djup) förhållande, samtidigt som de å andra sidan inte börjat förfalla fysiskt ännu. Problemet är att väldigt många i den åldern har något emot att vara med tjejer i min ålder, vilket gör att man ofta måste ta mer egna initiativ än med mer jämnåriga killar. Lyckligtvis för alla mina läsare som är i samma situation som jag så har jag en metod som funkade felfritt igår. Den bygger på fyra faser. Det är viktigt att de här fyra faserna sker i rätt turordning, annars kan det bli väldigt fel.

1) PRESENTATIONEN
"Du får ursäkta om jag är lite bitchig, jag hann inte onanera innan jag gick hit."

Här gäller det att väcka killens sexuella intresse. Detta görs bäst genom att helt enkelt nämna något om ens egen syn på sex i förbifarten. Det kan vara en erfarenhet, en sexuell preferens, en sexuell förmåga - egentligen vad som helst som du tror att han går igång på och som du kan stå för när du väl erövrat honom. Det viktigaste här är att det inte blir något statement. Det får absolut inte skapa någon uppmärksamhet och göra att du hamnar i fokus, utan bara vara något som slinker in i rätt situation och som bara passerar förbi. För även om det passerar förbi, så kommer det inte passera obemärkt förbi. Var så säker.

2) BEKRÄFTANDET
"Modebloggar är SÅ patetiskt. Typ idag hade jag en tröja från HM och åt fyllda paprikor. Igår hade jag en tröja från MQ och åt avokadosallad. Sen lyxade jag till det med Ben & Jerrys. Det är SÅÅÅÅ patetiskt."

Här gäller det att stryka medhårs. Det är en sak i det normala umgänget med killar, där funkar det bra att trycka ner. Men om man ska ha sex med en kille så gäller det att tänka på regel 1: "en kille med dåligt självförtroende är dålig i sängen". Det gäller alltså att bekräfta honom och eftersom det stora problemet är åldersskillnaden så gäller det att ta upp något som ger hans generation rätt. Det är egentligen oväsentligt vad du säger, så länge du inte planerar något långvarigt förhållande med honom kommer du inte behöva stå för det. Bara du säger något som kan få honom att inte känna sig gammal och obsolet.

3) PROVOKATIONEN
"90-talshiphop är SÅ tråkig. Gucci Mane är tusen gånger mer vital än Biggie nånsin var."

Naturligtvis får du inte bara stryka medhårs. En ordentlig diskussion är viktig eftersom det dels visar att du har en egen personlighet, dels ger honom chans att argumentera mot dig och visa sig duktig och kunnig. Här gäller det att välja ett ämne som du tror att ni båda behärskar och som kan ge er möjlighet att gnabbas lagom mycket. Det bästa är ett ämne där du tror att han känner sig rätt säker. Allra bäst är ett ämne där han är rätt bestämd, men det får absolut inte vara ett ämne som behandlar grundläggande värderingar eftersom det då riskerar att hamna för mycket i potten och diskussionen kan ta överhanden från flirtandet.

4) INFÅNGANDET
"Jag hade ju hoppats träffa nån snygg kille när jag var i New York, men vad ska jag säga? Too many wookies, not enough force..."

Ok. Hans sexuella nyfikenhet är väckt, han har bekräftats, han har provocerats - nu är det dags för sista stöten. Infångandet. Här kan man naturligtvis använda en miljon olika tekniker, men min erfarenhet säger mig att ingenting, absolut INGENTING är lika effektivt som en Star Wars-referens. Killar i allmänhet och män kring eller över 30 älskar Star Wars. Den här kärleken är inte bara infantil och patetisk, den får killar att tro att de är del i någon sorts exklusiv liten grupp med en massa intern humor, trots att den delas av uppskattningsvis 90% av alla killar i målgruppen samt en hel del utanför den. Släng iväg en Star Wars-referens och killen kommer med absolut största säkerhet tycka att du är hans drömtjej. Om du inte står ut med att se en Star Wars-film för att hitta referenser, gör det ändå - för han (eller någon annan kille) kommer förr eller senare ändå tvinga dig att titta tillsammans med honom och det är betydligt värre.

Jag är medveten om att mer än en läsare kommer överraskas av min inställning och min raggningsteknik. Den stämmer inte överens med min syn på relationer, genus, makt, sex och mig själv i vanliga fall. Men när kåtheten tar över så är det bara att inse att fittan inte har någon lag. Jag kan bara upprepa rubriken. Min fitta har ingen moral och den är inte feminist. Även om jag råkar ha och vara det.

31 kommentarer:

  1. Fick han några fingrar där bak då? ;)

    SvaraRadera
  2. anna panna: Nej, inte den här gången. Men vem vet... kanske nästa gång. :)

    SvaraRadera
  3. har du hört den här? hörde den nyss och tänkte på dig:
    http://www.youtube.com/watch?v=DgBzF9_CQhY

    SvaraRadera
  4. Den kändes välbekant, men jag tror inte jag hört den förut. Rätt bra. Hade jag hört den när jag gick i högstadiet hade jag nog tyckt att det var en helt fantastisk låt. Italo i kombination med Karin Dreijer/Ladytronröst känns tyvärr inte lika hett 2010 som 2004. Tack för tipset iaf. :)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha! Som en representant för det andra könet på precis 30 år så är det bara att kapitulera. Allt hade funkat så när som på slutstöten då jag aldrig haft en grej för Star Wars. I mitt fall hade det varit bättre med ngn referens till musik eller tv-serie jag gillade på 90-talet. Men man måste satsa enligt oddsen och där har du helt rätt att "min" generation män/pojkar har en faiblesse för plastklädda, halvtaskiga skådisar som frateriniserar med håriga mansapor och jobbiga robotar.

    SvaraRadera
  6. Ahhh.... Om alla kvinnor hade dina insikter vore världen ett roligare ställe!

    Gott Nytt 2010,

    Cx

    SvaraRadera
  7. Och för att det nu ska BLI ett gott nytt, how about en insider's guide till hur motsvarande steg skulle sett ut om man rent hypotetiskt skulle få en alfahona med sig hem på lite ligga... :-D

    Cx

    SvaraRadera
  8. Per: Om du hade varit något år äldre så kanske även Star Wars hade funkat på dig? Vad gillade du för musik/tv på 90-talet då?

    SvaraRadera
  9. Cx: Gott nytt 2010 du med. Jag ska försöka få ner en sån. Problemet är att det är mycket svårare att genomskåda sig själv. Det handlar ju mycket om att överraska och det är ju svårt att ge exempel på hur man ska överraska mig. Sen försöker jag inbilla mig själv att jag mer faller för personligheter än raggningstekniker, men det kan vi nog ändå arkivera under "självbedrägerier".

    SvaraRadera
  10. Hmm, fick tänka lite:

    Var en slav under "Homicide - life of the streets" - som jag för övrigt nog fortfarande håller som en av de bäste serierna någonsin. "Riket" var fantastisk den också.

    Vad det gäller musik så hade jag olika faser.

    1. Rock, då främst Smashing Pumpkins var under ett antal år husgudar tillsammans med Radiohead och några andra som jag numera tycker är rätt plain.

    2. Trip-Hop. Massive Attack, Portishead, Tricky etc. Jag räknar även in Björk, Squarepusher och Aphex twin till denna era även om de ligger utanför genren.

    3. Äldre soul. Vi snackar Sly and the family Stone, Staple Singers, Marvin Gaye och inte att förglömma Curtis Mayfield. Mycket, mycket annat går in under detta också.

    SvaraRadera
  11. Men vad fan...."life ON the streets" heter den ju. Pinsamt.

    SvaraRadera
  12. Med undantag av Björk och APhex Twin som är mina husgudar (och börjar jag prata om dem, så tappar jag fullständigt bort raggandet) så skulle jag aldrig kunna prata om nåt av det du nämnde...

    Ja, ytterst pinsamt... Jag hade ju verkligen upptäckt ditt misstag...

    SvaraRadera
  13. Är det så att du inte vet vad det är eller är det så att du tycker att det är så dåligt att du aldrig skulle kunna ta bandnamnet i din mun?

    Du borde seriöst kolla upp Homicide. Finns på DVD-box.

    SvaraRadera
  14. Alltså, jag skulle inte kunna föra en seriös diskussion kring Smashing Pumpkins. Vad ska jag säga liksom? Fin röst. Not.

    Är det värt att kolla upp en urgammal tv-serie? Jag måste säga att min erfarenhet är att TV åldras galet snabbt.

    SvaraRadera
  15. Det bästa sättet att starta en konversation om SP är att säga att han sjunger hemskt så med den raden du just skrev hade du kompletterat din fyrastegsmetod alldeles utmärkt.

    Min uppfattning är att serien håller mycket bra men jag har en känslomässig koppling till den som jag har svårt att koppla isär. Ladda ner ett avsnitt och prova....

    SvaraRadera
  16. Fast jag älskar ju Björk (och i viss mån Håkan Hellström) så det blir ju lite sten i glashus. Så det funkar ju inte.

    Ok... ska se om jag orkar göra det... :)

    SvaraRadera
  17. You had me at "Jag han inte att onanera". Du är ett jävla geni, vet du det?

    SvaraRadera
  18. Haso: Skulle det funkat på dig menar du?

    Ja, jag är hyfsat medveten om det, även om jag ibland spelar ovetandes bara för att vagga in omgivningen i falsk trygghet.

    SvaraRadera
  19. Absolut. Det, eller ett hej... Jag har inte så mycket skrupler när dt gäller att ligga med yngre tjejer.

    SvaraRadera
  20. Ok, då är du nog inte så representativ. Eller så har jag stött på ett ickerepresentativt underlag...

    SvaraRadera
  21. Med tanke på att teen-porr är bland den allra mest populära porren som finns så är det nog ganska många män i alla åldrar som gärna skulle ligga med en fräsch tonåring om de fick chansen. Eller så är det något som de flesta gärna runkfantiserar om men inte är så sugna på i verkligheten?

    /MyB

    SvaraRadera
  22. MyB: Det verkar inte vara helt självklart för dem att flörta med mig när de är i jämnårigt sällskap. Och det verkar inte heller så socialt accepterat bland kvinnor i deras ålder att de gör det.

    SvaraRadera
  23. Hur vet du förresten att teen-porr är bland den mest populära porren? Har du gjort eller läst en undersökning?

    SvaraRadera
  24. Att deras jämnåriga kvinnor ogillar det är väl inte så konstigt. Det är ju inte helt ovanligt att en man lämnar sin till åren kommande kvinna för en yngre årsmodell. Så detta skapar ju ett visst socialt tryck som gör att män som säkert gärna ligger med dig kan dra sig för att visa det öppet, särskilt i jämnåriga kvinnors sällskap.

    Nej, jag har varken gjort eller läst någon undersökning. Det är bara en känsla jag fått som porrkonsument. Var och varannan porrfilmstitel har ju ordet "teen" i sig. Och även kvinnor som verkar ha sina tonår ganska långt bakom sig sminkas och kläs ofta för att se unga ut. Vilket inte sällan ser helt idiotiskt ut.

    Att tråden "Tjejer som ser mycket unga ut" på porrforumet på Flashback har 2,6 miljoner visningar (mer än någon annan) säger nog också något.

    Men visst finns det också män som föredrar vuxna kvinnor, MILFs eller rent av "grannies".

    SvaraRadera
  25. MvB: Ok... du verkar vara expert... du får väl komma med ett expertutlåtande när jag blir klar med ett inlägg om bra porr.

    SvaraRadera
  26. >"Med undantag av Björk och APhex Twin som är mina husgudar"

    Aha! Tänkte direkt på en viss Aphex Twin låt när jag såg bloggens titel. Blir fortfarande bättre varje gång jag kommer tillbaka till den.

    SvaraRadera
  27. (samma som ovan)

    Klickade runt lite på bloggen nu, sofistikerad musiksmak för att va 19, hade varit helt otänkbart när jag själv var i den åldern (är 32), måste va internet.

    Men du raggar som en kille som ska ragga på en tjej, du kan korta ner det där till ett eller två steg, men lugn du kommer lära dig.

    Tror att du skulle hitta mycket 90-tals musik som du gillar bland Peel Sessions. Hört nåt av cocteau twins t ex?

    Själv är jag elitist, ateist, icke-egoist och antifeminist (dvs jag ogillar större delen av din kropp)

    SvaraRadera
  28. Internet kan göra underverk för en musiksmak. Skriver man om musik så kommer dessutom ofelbart en miljard killar höra av sig med tips om bättre musik. I några fall har de till och med rätt.

    Jag har hört en låt med Cocteau Twins och där och då känt att jag måste kolla upp. Men sen har jag inte gjort det. Ska göra. Lovar. :)

    När det gäller raggande så beror det ju på vad man har för syfte. Om jag bara ska visa mig allmänt intressant så skulle jag självklart inte göra så här. Men när jag ska plocka en specifik kille no matter what... då är det lika bra att gå metodiskt till väga... :)

    SvaraRadera
  29. vi män 30+ är rädda för att ligga med yngre tjejer för det påminner oss om ett liv vi ganska nyligen lämnat. vi brukade vara de yngre, de snygga, nu är vi på väg att förlora allt. då får du satsa på på de som är 10 år äldre, de är helt under isen förstörda o har inga skrupler. din 4stegsraket är otrolig.jag hade, som ngn läsare tidigare erkände, fastnat på ettan. skamligt men sant.

    SvaraRadera
  30. Underbart inlägg. Snudd på genialiskt. Det *enda* jag inte känner igen mig i är:

    "Problemet är att väldigt många i den åldern har något emot att vara med tjejer i min ålder, vilket gör att man ofta måste ta mer egna initiativ än med mer jämnåriga killar. "

    Personligen tvivlar jag på att vi 30-taggare diskriminerar yngre förmågor. Jag tror mer att män då har insett sitt värde och inte aktivt raggar så mycket. Något mer av "förföringsansvaret" läggs på tjejen om hon vill ligga. Jämfört med när man var 18-25 alltså.

    Ha en fortsatt het sommar
    /Tom

    SvaraRadera
  31. adk & tom: Intressant att två män som jag antar är i målgruppen svarar så olika på ett så gammalt inlägg. Adk förklarar varför 30-åriga män undviker unga tjejer, medan Tom förklarar att de inte gör det alls.

    Jag har ingen aning om vad det beror på, men jag upplever att många killar i er ålder ändå tycker det är lite skämmigt att ragga på en tjej i min ålder.

    SvaraRadera