söndag 27 september 2009

Nystart

Det är nästan två år sen jag bloggade regelbundet. Sedan dess har mycket hänt. Det första som hände var att min far dog. Vad mer har hänt?

Jo, jag har brutit med min mamma i nästan ett år men har nyss återupptagit kontakten. Jag ligger dessutom sedan 1 1/2 år tillbaka i en rättstvist med min pappas fru som han var på väg att skilja sig från. Tvisten gäller arvet och är tämligen komplicerad eftersom det finns två registrerade testamenten som inte säger samma sak, ändringar gjorda efter det senare testamentet men som syftar på det första och dessutom är det inte helt klart var det slutligen kommer avgöras eftersom det berör tre länders juridik. Jag kan väl säga att relationen till mina halvsyskons mamma inte är den bästa.

Sen har jag blivit gravid och gjort abort, jag har gått ut gymnasiet, jag har tillbringat ett halvår och sedan ett halvår till på resande fot, jag har försökt dränka mina sorger i alkohol, sperma och svett men misslyckats kapitalt.

Nu är jag hemma i Sverige igen och pluggar lite för att ha något att fördriva dagarna med. Ibland umgås jag med mina syskon, jag äter middag med min mor varje måndag och då och då träffar jag någon av de få vänner som finns kvar. Jag träffar en psykolog en gång i veckan, jag tränar varje dag och jag tillbringar alldeles för mycket tid med min Nintendo DSi.

Jag får se om bloggandet ger mig något nuförtiden. Men det är värt ett försök i alla fall.

10 kommentarer:

  1. Scheisse. Det förklarar din frånvaro.

    Men det är kul att du är tillbaka på bloggbanan igen, jag har saknat dina betraktelser.

    SvaraRadera
  2. Fan... jag som letat i tjugo minuter efter något att kommentera på din blogg och så hade du redan upptäckt att jag var tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Jo. Kommer du att finnas på någon valbar plats nästa höst eller fanns du på det förra söndagen?

    SvaraRadera
  4. ...du hann kommentera på min blogg (RvS-bloggen) innan jag hann, på din. Kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Kul att du tycker det... jo, jag fascinerades lite av din lista.

    SvaraRadera
  6. Ja... även jag RSS. Och gillar dig.

    SvaraRadera
  7. Jag har saknat ihjäl mig på dig..

    SvaraRadera
  8. Tack för att ni saknat mig. :)

    SvaraRadera