måndag 14 december 2009

Dryga stockholmare

En vanlig fördom/åsikt/fakta som landsbygdsbor ofta har om oss stockholmare är att vi är dryga. Jag vet inte hur det är med andra, men jag kan hålla med till 100%. Mitt naturliga tillstånd är att jag är rätt dryg och cynisk och jobbig gentemot andra människor. Sen finns det en faktor till som påverkar det och det är storleken på orten jag befinner mig på. Sambandet är helt ofelbart. Ju mindre ort, desto drygare är jag. Men också det omvända gäller. Ju större ort desto mer och mer öppen och glad och ödmjuk och hmm... jag vet inte... snäll... blir jag. Kanske därför som jag älskar den jag är när jag är i New York eller Bangkok.

4 kommentarer:

  1. Så du är fet och ful och bor i Nässjö och önskar att du bodde i Stockholm, helst på Söder, eller vad försöker du säga?

    /Jimmy

    SvaraRadera
  2. Jimmy: Ja absolut, det är precis det jag försöker säga.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte att Stockholmare är så mycket drygare än några andra stadsbor eller ortsbor. Tycker att det finns väldigt många dryga människor även i norrländska småstäder, exempelvis. Men det kanske märks på olika sätt.

    SvaraRadera
  4. candy: då kanske de i småstäderna funkar som jag då?

    SvaraRadera