söndag 20 december 2009

Livet enligt Inanna

Jag har redan dissat Anton Abele när han svarade på Stockholm Citys frågor så jag tänkte att jag skulle svara på samma frågor så kan ni hatkommentera lite så jag har nåt kul att läsa när jag kommer hem om två veckor. Puss på er.

1) Vad är sann lycka?
Sann lycka är bara ett påhittat begrepp. Sant, äkta och naturligt är tre ord som bara används av folk som inte fattar bättre. Lycka är lycka, oavsett om den är sann eller falsk.

2) Vilken är din största rädsla?
Det oväntade. Jag är ett kontrollfreak och när saker får mig att fullständigt tappa kontrollen mår jag fruktansvärt dåligt.

3) Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Se fråga 3.

4) Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?
Oj, det är så många. Fast jag vet inte om någon egenskap är värre än någon annan, det handlar väl rätt mycket om magnituden.

5) Vilken levande person beundrar du mest?
Min syster. Hon lyckas alltid vara positiv och entusiastisk i alla situationer. Dessutom är hon den snällaste människa som finns. Det kan visserligen vara rätt jobbigt ibland, men det förtar inte min beundran för henne.

6) Hur känner du dig just nu?
En aning orolig för att jag börjar bli förkyld. Lite splittrad inför att åka till New York. En del av mig vill fira jul med mina syskon.

7) Vilken är den mest överskattade goda egenskapen?
Ärlighet förmodligen.

8) Vad ogillar du mest med ditt utseende?
Min mage och min rumpa.

9) Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män?
Samma saker som hos kvinnor plus stora, vackra kukar på män som vet hur de ska hantera dem.

10) Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos kvinnor?
Samma sak som hos män minus kukarna då.

11) Vilka ord eller uttryck använder du för ofta?
Underbar. Hata. Bajsface.

12) Vem eller vad är ditt livs kärlek?
Mig själv förmodligen.

13) Om du kunde förändra en sak med dig själv, vad skulle det vara?
Att kunna släppa på kontrollen lite mer.

14) Vilken är din största bedrift?
Att jag tagit tag i mitt liv, trots att jag mått förjävligt.

15) Om du skulle dö och fick återvända som en person eller en sak, vad skulle du välja?
Som mig själv tror jag. Är rätt nöjd.

16) Vilken av dina ägodelar håller du högst?
Ingen egentligen. Har inte så mycket känslomässiga band till materiella saker. Det mesta är ju möjligt att ersätta.

17) Vilken är din favoritsysselsättning?
Att ha sex, helt klart. När det är bra slår det allt annat.

18) Vilket är ditt mest utmärkande drag?
Dryghet, cynism, ironi, besserwisser... nåt sånt...

19) Vilka är dina favoritförfattare?
Joyce Carol Oates, Haruki Murakami, Bret Easton Ellis och Bodil Malmsten är nog favoriterna om man snackar levande, aktuella författare. Men sen gillar jag ju klassikerna också.

20) Vilken påhittad person gillar du mest?
Enid i Ghost World. Hon är bäst.

21) Vilken historisk person identifierar du dig med?
Ingen.

22) Vad ångrar du djupast?
Att jag inte umgicks mer med pappa den sista tiden.

23) Hur skulle du vilja dö?
I sömnen efter ett maratonknull. Fast jag vill bli gammal först.

24) Vilket är ditt motto?
Ask not what my cunt can do for you, ask what you can do for my cunt.

Sådär... hatkommentera mig.

3 kommentarer:

  1. Tänker inte hatkommentera dig men är inte Enid i Ghost World alldeles för normal/mainstream i slutet av filmen? Det verkar vara konsensus i min bekantskapskrets.

    SvaraRadera
  2. Tänker inte heller hatkommentera, älskar dina inlägg (en del av dem iaf)

    Tänkte på nr 18 på listan, det verkar vara så för kontrollfreaks

    SvaraRadera
  3. S: Jag tyckte också det förut. Men sen började jag (också) bli vuxen...

    Mr: Haha... :)

    SvaraRadera