onsdag 4 november 2009

Det nya hakkorset

Oskar sa...
Jag gillar Anton....nej det gör jag inte. Jag gillar att han så rakt upp och ner är så otroligt osvenskt svensk. Han är svensk på ett osvenskt sätt... Ingen får enligt jantelagen göra en hemsidan, video klipp etc på sättet han gör. Det kliar i våra fingrar att slå ner hårt på det han gör. Hånet ligger så nära till hands och nånstans har han förtjänat det. Det finns något godhjärtat onskefullt i Anton.

En del av mig gillar Anton för att han så fullt ut med sån 110% känsla beter sig som en tvätt äkta PK idiot. För mig är du och Anton samma generation men totala motsatser. Kanske har jag fel om det men jag tror Anton kommer göra den svenska politiken betydligt mer intressant.


Per sa...
Tack Oskar för det inlägget. Jag har haft ngn liknande känsla men inte kunnat klä det i ord. Lika mycket som jag läser Inannas inlägg med ett glatt hånleende så sympatiserar jag med att han så fullt ut vågar bete sig så PK att man spyr. Det finns ngn kvalitet i det.

Samtidigt erkänner jag att jag glatt har skickat runt länkar till hans youtube-klipp till alla mina vänner så det kan vara att jag är glad för att han mest förgyller min vardag.

Det jag är mest intresserad av är hur han uppträder bakom lyckta dörrar. Skulle ge vad som helst för att se om han surfar våldsporr eller om det är runk till Victorias Secret katalog med efterföljande 20 ave maria....Det måste ju finnas en ventil NÅGON stans även hos herr Abele.



Mitt svar:

Det som gör det så väldigt viktigt att slå ner på Anton Abele nu (och fortsätta sparka när han ligger) är att annars kommer han resa sig. Jag har inga som helst tvivel om att den äldre generationen moderater tänker "vilken fin och bra grabb som har sånt civilkurage och vågar sticka ut hakan och inte är sådär feg som alla andra." Om 15-20 år sitter han där på en ministerpost. Och vi andra kommer bara sitta där på vårt lokala hak, med tappad haka och stirra på varandra och undra vad som egentligen hände. Just nu är han bara en risig konstnär på Wiens gator. Om 25 år är det din son eller dotter som hamnar i ett omprogrammeringsläger i den politiska korrekthetens namn, styrt av idioter som kunde ha mobbats ihjäl men som fick leva.

Så gör din plikt. Haka på trenden, sparka på Anton, korsfäst honom. Låt ordet hakkors få en ny innebörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar