lördag 7 november 2009

055. Armand Van Helden - I Want Your Soul

Även om jag stundtals fascineras av riktigt komplex musik så finns det ju ingenting som är bättre än en riktigt klockren hook som knockar en direkt, trots att man vet att det är så smörigt och sell-out och att det är en låt som använder varenda fult knep som någonsin använts. Armand van Helden har gjort ett par såna låtar och det här är hans bästa låt. Att hela videon sen ser ut att vara hämtad från inledningen av Fresh Prince i Bel-Air är bara en bonus.

5 kommentarer:

  1. Placeringen känns lite orättvis hög. Håller med om klockren hook och bra danslåt men om man är lite elitistisk (vilket du ju påstår att du är så har han mixat en låt från -85 med en låt från -83 (även om jag tycker att det är svårt att höra några spår av Everything Counts), kombinerat det med en video som inte är särskilt nyskapande. Att det är en bra låt om man vill dansa gör den inte till en bra låt totalt. Rosita är säkert ett bra vin om man vill bli tokfull men det gör inte att jag skulle ranka den 56:a på världens 100 bästa viner.

    Eller också är det bara jag som börjar bli gammal och bitter.

    NAS

    SvaraRadera
  2. NAS: Om jag skulle ranka 00-talets hundra bästa låtar utifrån ett eller ett fåtal kriterier så skulle listan naturligtvis se väldigt annorlunda ut. Men nu listar jag den musik JAG tycker varit bäst och gett mig mest, även om det kan ha varit väldigt skilda saker. Och eftersom spännvidden redan från början varit ganska stor mellan exempelvis Fronda och Fennesz så ser jag inga som helst problem med att jag har med Armand van Helden.

    SvaraRadera
  3. På dansgolvet: en fyra. I vardagsrummet: en stark trea. Eller vafan. Vi säger en fyra. Jag gillar det. Pop!

    SvaraRadera
  4. everything counts är en sjukt bra låt. för övrigt gjorde jag och min kompanjon en edit där vi slog ihop avh-originalet med fake blood-remixen. blev rätt fantastiskt.

    SvaraRadera