torsdag 12 november 2009

En god människa

Inanna säger:
vad är det för människor du är assistent åt då?

Preston Bendtner säger:
det är en kille i 35års-åldern som är odiagnostiserad. Han har kramper ungefär, men han är "normal i huvudet" på pappret. Vet dock inte om jag håller med om det.

Inanna säger:
haha
berätta mer

Preston Bendtner säger:
Det är han och hans sambo, som är cp-skadad men förvisso sköter sig själv. Men de har levt i någon slags asocial bubbla de senaste åren, så deras närmsta vänner är väl just assistenterna.
Höjdpunkten på deras lördagar är farsta centrum och fläskkarré. Om ändå livet vore så simpelt för en annan.

Inanna säger:
hahahaha...
han är normal i huvudet och ihop med en cp-skadad... shit vilken humor

Preston Bendtner säger:
Ja, de "kompletterar" väl varandra på det planet.
Helan och halvan - Den rullstolsbundna varianten.
Shit. Jag är verkligen hemsk.

Inanna säger:
har de sex?

Preston Bendtner säger:
Har inte vågat spekulera.

Inanna säger:
tänk när de får barn

Preston Bendtner säger:
Tror inte att det skulle fungera särskilt bra.

Inanna säger:
jag vet att det gör mig till en ond människa, men jag tycker cp-skadade är så vidriga

Preston Bendtner säger:
Motivera.
(jag dömer ingen. Im just in it because of the cash)

Inanna säger:
alltså, bara rent estetiskt...
jag blir äcklad

Preston Bendtner säger:
PK-kill.
Uppskattas.

Inanna säger:
sen är det rätt vidrigt med människor som inte fungerar själva överhuvudtaget... typ väldigt gamla, väldigt små barn och gravt handikappade
men men... that's just me

Preston Bendtner säger:
Alla har väl olika syn på saker, och det är en himla tur.

Inanna säger:
fast det hade väl varit bättre om alla hade samma snälla fina syn

Preston Bendtner säger:
Nej, för då hade världen varit idiotisk och sarkasm och ironi skulle varit förbjudet.

Inanna säger:
så med andra ord gör jag världen en tjänst genom att bli äcklad av cp-skadade?
jag drar mitt strå till stacken för att bygga en finare värld

Preston Bendtner säger:
absolut. Det krävs en viss balans.
Hur utvecklande skulle det vara om alla bara gick runt som snälla kossor, och bara "ÅH VAD FINT ALLTING ÄR". Du skulle i princip aldrig få mothugg i konversationer, utan alla skulle hålla med och vara i princip hjärntvättade. Och får man inte mothugg, då utvecklar man varesig sina verbala skills eller sig själv som människa.

Inanna säger:
tack... you made my day...

4 kommentarer:

  1. är du nazist också? i'm outta here.

    SvaraRadera
  2. Oj. Argumentum ad hitleram? Varför skulle jag vara nazist bara för att jag tycker någon är äcklig? Det betyder inte att jag anser att de inte har rätt att existera eller ha samma rättigheter som jag. Jag tycker bara att det rent estetiskt är rätt äckligt. På samma sätt som folk som ägnar sig åt bajssex får göra det hur mycket de vill, däremot vill inte jag se det.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har ingen aning om hur jag hamnade på din blogg, har nämligen suttit och läst typ alla dina inlägg nu och det tog en jäkla tid.

    ...blev först lite sur när jag läste det här inlägget, för en cp-skada kan ju se ut hur som helst. Faktiskt. Men det är helt ok att äcklas av något rent estetiskt, det är precis så jag känner för smala indiekillar med weezerglasögon (jag kräks nästan bara av att skriva det). Tvi!

    Och egentligen ville jag bara säga att jag gillar det du skriver och hur du skriver det! Tack för läsningen!

    SvaraRadera