fredag 23 oktober 2009

Att ha och att inte ha "det"



Först två saker...

1. Blop-bodi-blop-bodi-blop-slingan i versen är lysande till skillnad från den aptrista dööh-dööh-dööh-slingan i refrängen.

2. Massor av människor har säkert redan tänkt tanken, men textraden "I'm tryin to find the words to describe this girl without being disrespectful... damn girl... damn you's a sexy bitch..." är utan tvekan årets bästa dumkåtline. Han verkligen försöker...

Sen kommer vi till videon. Ett möte mellan ibizahouse och knull-r'n'b innebär naturligtvis att det ska vara en massa lättklädda tjejer i videon. Inget konstigt där. Det som däremot är rätt fascinerande är att såväl Akon och David Guetta trots försök till förbrödring ändå ser ut som de pojkar av två totalt olika världar som de trots allt är.

Titta på hur Akon beter sig. Visst ser han glad ut, men han rör sig naturligt bland alla tjejerna. Oavsett om det stämmer eller inte så ger han sken av att förmodligen fått ligga med fler vita tjejer än någon annan före honom. Han vet om sitt värde och är förmodligen övertygad om att alla där vill ligga med honom och han bryr sig inte om det beror på hans leende, hans charm, hans kropp eller hans pengar. Inget konstigt, det kommer med territoriet.

Sen tittar ni på David Guetta. Jag kan tänka mig att någon tänkt tanken "fulsnygg á la Owen Wilson" inför den här videon, men det är önsketänkande. Han är fulful. Titta på hur han går, hur han rör sig och framför allt hur han ler. Det handlar inte om att han trivs i situationen. Det gör ju även Akon. Skillnaden är att David Guetta ser ut som ett barn på Disneyland. Där Akon utstrålar "jävlar vad jag fortfarande gillar det här..." utstrålar David Guetta "oh mamma... jag kommer få ligga!". Det är först när han hamnar bakom skivspelarna som han får lite pondus.

Vad är hela grejen med house/technokillar och deras avsaknad av sexuell magnetism? Det här är ingen unik video, tvärtom innehåller var och varannan housevideo ett antal skitsnygga tjejer samt artisten i fråga som alltid ser ut som att "ja ja, jag kommer ändå inte att få ligga med någon här, jag står stilla och försöker så cool ut trots att jag är och förblir en tönt tills inspelningen är klar, sen kan jag åka hem till studion."

Jag vill också ha något att kolla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar