söndag 25 oktober 2009

068. Daddy Yankee feat. Glory - Gasolina

First of all... jag kan inte spanska. Det lilla jag förstår av texten är att hon vill ha mer bensin och att bensin inte syftar på bensin utan är en metafor för något annat, förmodligen kuk, sperma, knull eller något snarlikt.

Nog om det. Gasolina är utan tvekan den smutsigaste låten på den här listan. Andra låtar kan vara porrigare eller mer erotiska, men det här är nog den låt som fått flest människor att knulla på 00-talet. Plocka en pojke och en flicka som aldrig sett varandra förut, ge dem alkohol och spela Gasolina för dem och jag lovar att de kommer knulla. Det går dessutom inte att dansa till den utan att det blir porrigt. Tro mig, jag har försökt - men det blir ändå bootyshaking mot närmsta killes skrev.

Rent musikaliskt är den också fantastisk. Glorys refrängröst är underbar, det standardiserade reggaetonbeatet funkar perfekt och Daddy Yankee är bara för härlig när han låter som en latinamerikansk fotbollskommentator.

6 kommentarer:

  1. si senora, gasolia är helt klart sperma jizz, sås osv :)

    Bra blogg Btw!

    SvaraRadera
  2. anonym: Yeah, min spanska äger! Tack...

    SvaraRadera
  3. Jag har absolut ingen aning ifall jag gillar den här låten. Jag är ledsen, men jag vet inte.

    Bara för att hålla uppe grejen med att sätta ett betyg på varje låt så säger jag 3/5 men det är möjligt att den är mycket bättre än så, eller till och med sämre.

    SvaraRadera
  4. Därför att jag simultant repelleras av låten, tycker den är äcklig på ett lite löjligt sätt och allmänt irriterande, samtidigt som jag också attraheras av den obönhörliga direktheten, smutsiga synden och hittigheten som låten besitter.

    Någon av dessa åsikter/känslor borde ju vara grundande i ett feltänk av nåt slag.

    SvaraRadera
  5. Varför feltänk? Varför är inte de förenliga? Det tycker jag absolut att de kan vara.

    SvaraRadera