söndag 4 oktober 2009

Hej konsument

Frågorna i På stans Hej konsument-enkät, redo att klippa ut och slå ihjäl ett par minuter med. Mycket nöje!

Bästa promenad (i Stockholm): Hemåt. Alltid hemåt.
Favoritgata (i Stockholm): Har nostalgiska känslor varje gång jag går på Bellmangatan men jag kan inte säga att det är en favoritgata.
Favoritdrink (och i vilken Stockholmsbar)? Ingen aning. Strawberry Daiquiri är väldigt gott, men jag vet inte var den görs bra i Stockholm. Drack iofs en rätt god drink på Pet Sounds Bar som hette Hyperballad. Bara namnet är ju fantastiskt.
Äter lyxmiddag på (i Stockholm): Esperanto är nog den restaurang som jag gillat allra mest, fast det är ju inte så att jag äter där regelbundet.
Bästa mikromaten: Rester.
Favoritförort (i Stockholm): Favorit och favorit men Skärholmen är en av få förorter som jag besöker.
Fikar gärna på (i Stockholm): Svart Kaffe förr i tiden. Nu vet jag inte. Har inte fikat speciellt mycket.
Bästa lunchställe (i Stockholm): Jag har några små favoritställen, men eftersom jag riskerar att bli stalkad där om jag säger dem så får jag väl dra till med Sawadee som jag ändå besöker regelbundet.
Bästa brunchen (i Stockholm): Har inte ätit någon riktig brunch på flera år. Grand Hotel för en massa år sen men vet inte hur det är nu.
Bästa kaffet (i Stockholm): Dricker inte kaffe.
Bästa konsertlokalen (i Stockholm): Ingen aning. Jag går aldrig på konserter.
Bästa baren: Jag är inte mycket för barer. När jag går ut vill jag äta och dansa. Inte stå och dricka någonstans.
Här bjuder jag mamma på middag: Nytt ställe varje gång. Det hör liksom till.
Här bjuder jag pappa på middag: -
Senaste Stockholmsupptäckt: Stockholm är fortfarande vidrigt på hösten.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Jag var på strippklubb i våras - räknas det?
Senast sedda utställning: Tunnelbanan - världens längsta konstutställning. Den suger fortfarande.
En bra gå bort-present: En bok. Alltid rätt.
Favoritlyxartikel: Vad räknas som en lyxartikel?
Läser just nu: "Buden på nr 49" av Thomas Pynchon.
Läser helst: liggandes i sängen, med hörlurar på, mobilen avstängd och med mörkt i rummet med undantag för en riktad röd spotlight.
Favoritråvara: Kobebiff.
Favoritfärg: Grått.
Favoritmärke: Kläder? Makeup? Alkohol?
Favoritskor: Ett par löparskor som jag har haft alldeles länge och som inte kommer överleva hösten. *snyft*
Klädkonto per månad: Så väldigt varierande. I september har jag säkert lagt 15-20.000 på kläder, men det är naturligtvis inte normalt för mig. Oktober blir betydligt lugnare. Kanske 2.000?
Dricksprocent: Det varierar beroende på servicens kvalitet. När jag dricksar gör jag det rejält.
Modeförebild: Chie Satonaka.
Motionerar: Varje dag. Ibland springer jag ute, ibland på gym.
Mest överskattade affär (i Stockholm): Akademibokhandeln.
Det dyraste jag har köpt: Svårt. Det beror på hur man definierar "jag". Min ekonomi är lite rörig just nu. God, men rörig.
Favoritprodukt på Systemet: Har aldrig varit på Systemet. Har de Courvoisier? Xanté är god.
Favoritprodukt på Apoteket: ipren, bamyl och alvedon är en beprövad cocktail mot mensvärk.
Bästa fyllekäket: Varm focaccia med pesto och/eller soltorkade tomater.
Lyssnar på: Intelligenta människor som kan uttrycka sig samt känslosam blippblopp.
Bästa förfestmusiken: Nästan vad som helst förutom Singstar, Guitar Hero, Rock Band och sånt.
Senast gnolade: Jag gnolar inte, jag trummar rytmer med fingrarna istället.
Senast köpta skivan/-låten: Ingen aning. Har inte köpt en skiva sen 90-talet.
Mitt sämsta köp någonsin: Rent tekniskt har jag köpt sex och det var ju rätt dåligt av mig.
Dansar helst till: Mörk detroittechno, episk house, snuskig hiphop, idm som man egentligen inte ska kunna dansa till.
Senaste impulsköp: Om man undantar småsaker så var det nog ett köksbord. Jag såg det och köpte det direkt. Och det känns fortfarande bra.
Senaste fyndet: Om man med fynd menar något som är billigt så var det nog ett tag sen.
Senaste secondhandfyndet: Som sagt...
Fulaste klädfärg: Lila
I dvd-spelaren/datorn: En massa barnförbjudna cookies.
Användbar pryl: Swiss army knife. Har alltid med mig.
Mode jag aldrig vill se igen: Haremsbyxa.
Värsta huvudbonaden: Keps.
Bästa huvudbonaden: Stora hörlurar.
Favoritaccessoar: Stora hörlurar.
Bil/Transportmedel: Taxi.
Återvinner: Gamla sexpartners.
Hejar på/håller på: Mig själv.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Lyssna på musik, spela Disgaea DS, tänka ut förolämpningar till folk utifall att de skulle tilltala mig.

2 kommentarer:

  1. ...såg en eller två haremsbyxor i somras. Tror det var ironiska haremsbyxor. Det var en väldigt kort trend. Dom var fula.

    SvaraRadera
  2. Jag blir lite förvånad över namnet. Varför ska man ha en bajsat-på-mig-byxa när man är i ett harem?

    SvaraRadera