onsdag 28 oktober 2009

065. M.A.N.D.Y. vs Booka Shade - "Body Language"

Vissa låtar är för bra för sitt eget bästa. "Body Language" är helt klart en sån. Att para minimalistisk house med en blippig melodi är briljant bara det, men att sen spela det hela med ett sånt där fantastisk bloppljud som annars bara återfinns i idm-världen är makalöst. Resultatet blev att jag lyssnade på den x antal gånger om dagen i två-tre år, hade den som väckningssignal på mobilen och... tja... tröttnade är väl fel ord, men den förlorade åtminstone lite av sin glans. Och eftersom konkurrensen är så mördande så hamnade den på plats 65. Det finns en miljard remixer och mashups men jag tycker fortfarande att "originalet" är bäst.

2 kommentarer:

  1. Näst bästa Book Shadelåten jag kan komma på mig själv att ha hört, efter den där.. White, nånting, White Rooms? Den gillade jag mycket. Den här också.

    4/5

    SvaraRadera
  2. White Rooms är bra. De har många bra låtar. Både Movements och The Sun & The Neon Light är proppfyllda av dem. Men Body Language är i en klass för sig tycker jag.

    SvaraRadera