torsdag 8 oktober 2009

Grannar

Tänk dig att du har bott i en lägenhet i två månader. Din enda kontakt med grannarna är när du passerar dem och då säger du ett pliktskyldigt "hej". Du har inte engagerat dig på något sätt i bostadsrättsföreningen och du får ångest de gånger du måste dela hissen med någon. Tänk dig sedan att en uråldrig tant som alltid sett sur ut och som aldrig ens besvarat dina "hej" går och dör och någon i trappuppgången skramlar ihop till en blomsterkrans från grannarna - skulle du då bidra och i såna fall, hur mycket skulle du lägga?

4 kommentarer:

  1. jag skulle göra mig oanträffbar

    SvaraRadera
  2. Problemet är att det inte går eftersom jag möter folk i trappuppgången och hissen.

    Kul att se dig här förresten, Sherlock. Du är efterlängtad.

    SvaraRadera
  3. till den som frågar skulle jag förklara att "hon alltid sett sur ut och aldrig ens besvarat mina hej" och följa upp det med att inte bidra. förutsatt att repliken inte blir "men hon var ju i stort sett döv".

    SvaraRadera
  4. jk++: Nu har jag lagt pengar. Svagt av mig, men det var del av en större plan. :)

    SvaraRadera