lördag 10 oktober 2009

Katharsis

När jag har kollat runt bland bloggar hittade jag en hel del tankar om prostitution och porr som fått mig att börja tänka. Som det här påståendet:

"...eftersom porr ofta är en utlösande faktor både till att någon köper sex och till sexuellt våld. Därifrån kommer mycket inspiration och omfattande porrsurfande har en klart avtrubbande effekt på många. Jag har i en tidigare blogg skrivit om att många former av vuxenporr borde förbjudas utöver barnporr. Såna som skildrar sexuellt våld, våldtäkt, incestlekar, det som är förbjudet att göra ska inte vara tillåtet ens som onanistimulans eftersom det just är avtrubbande och kan leda till att man omsätter fantasin i verklighet."


Jag har väldigt svårt för folk som bestämmer sig för vad jag ska få titta på eller inte titta på. Precis som de flesta andra människor konsumerar jag porr och om jag ska sammanfatta mina kriterier för porr som får igång mig totalt så blir det ungefär så här:

En eller helst flera män, stora och vältränade med stora kukar som sätter på en ung, smal tjej. Sexet är hårt och brutalt, utan tendenser till ömhet, gärna kombinerat med förolämpande tal och utstuderad förnedring. Munknull och hård analsex är måsten. Det får gärna framstå som att hon egentligen inte vill ha sex utan tvingas till det.

MEN... det betyder INTE att jag vill tvingas till sex. Det betyder inte att jag vill bli våldtagen. Det betyder inte att jag vill ha sån sex i verkligheten. Att bli munknullad är bara obehagligt tycker jag. Jag kan suga djupt, absolut, men då ska det vara jag som har kommandot. Munknull är för mig bara äckligt eftersom jag då inte kan kontrollera kräkreflexerna. Och analsex kan vara skithäftigt, absolut, men det är ändå bara en krydda. Jag vill dessutom inte alls ha lika "spontant" och abrupt analsex i verkligheten som jag vill se på skärmen. Och jag har ännu inte träffat en kille som i den sexuella situationen har lyckats knäcka mig verbalt.

En av mina absoluta favoritböcker alla kategorier är Bret Easton Ellis "American Psycho". Dels för den absolut tidlösa skildringen av märkeshysteri och ytlighet, men framför allt för de totalt skoningslösa och galet perverterade våld- och våldtäktsscenerna. Jag blev verkligen alldeles varm i kroppen när jag läste den första gången och jag kan fortfarande bli det.

MEN... det betyder INTE att jag på något sätt gillar våld. Jag tycker våld i verkligheten är fruktansvärt obehagligt, jag får en klump i bröstet och mår fysiskt illa när några börjar slåss.

Jag lever ett ganska lugnt liv. Jag sitter hemma och läser och skriver, jag lyssnar på musik, jag umgås med vänner, jag pluggar, jag tränar. Med undantag att jag på sistone haft alldeles för lite sex så är jag någorlunda nöjd med hur jag lever mitt liv. Och all porr, all sexistisk hiphop, all våldslitteratur, alla blodiga tv-spel - den finns där och kryddar mitt lugna liv så jag inte behöver jaga en massa extremkickar.

2 kommentarer:

  1. Har aldrig gillat att glo på brutala munknull; gillar inte att stirra på vaniljavsugningar heller. Min fitta ba "Äh, tråk" och uttorkar. Det andra du nämnde dock; hela inlägget; samma sak pågår i min skalle.

    Fast vissa extremkickar behövs ändå.
    Ibland. Du vet. In a good way.

    SvaraRadera
  2. Jag har kollat på en massa avsugningar (av olika sort) som intstruktionsmanual när jag var yngre. :) Jag kan bli imponerad och avundsjuk på de som är riktigt duktiga.

    Klart att extremkickar behövs. Betoningen låg nog mer på "jaga" och "en massa".

    SvaraRadera