torsdag 29 oktober 2009

Vad har det med homosexualitet att göra?

Hittade överraskande nog en väldigt konstig text i Aftonbladet:
I gaytidningen QX nya nummer är Nystrand en av flera kändisar som tar av sig kläderna. Samtidigt får han flera frågor om vad han har för kopplingar till homosexualitet.
Han berättar att han kysst en kille i samband med att han lekt sanning eller konsekvens och att han rakar bort allt sitt kroppshår, allt!

Kan någon förklara vad raka bort allt kroppshår har med homosexualitet att göra? Handlar inte bara det om att inte vara äcklig?

12 kommentarer:

  1. Jag tror det mest har att göra med att kunna simma några hundradelar snabbare.

    Kroppshår är mysigt, mmm päls.

    SvaraRadera
  2. Jag lägger mig någonstans mitt emellan - inget kroppshår kvar ALLS betyder igelkottseffekt när det börjar växa ut igen. Renrakat under armarna, ja tack. Renrakat sköte, mmmmmums! Renrakade underarmar etc? Get real.

    SvaraRadera
  3. Om du läser hela artikeln så framgår det att Stefan Nystrand får frågan om det finns något han gör som kan vara lite gay. Svaret är att han rakar av sig allt hår..."men jag vet inte om det är särskilt gay" avslutar han med. Case closed! Tycker han är grymt cool! :P

    SvaraRadera
  4. Birdseed: Jag tvivlar på att könshår gör någon skillnad i simningen. Päls är mysigt på djur.

    Cx: Vem har sagt att man ska låta det växa ut igen?

    Anonym: Nu var det inte Stefan Nystrand eller QX jag citerade utan Aftonbladet. Jag utgår ifrån att Stefan Nystrand och QX har koll på såna här saker. Det jag irriterade mig på var hur Aftonbladet sammanfattade det hela. Jag har ingen aning om huruvida han är cool, däremot verkar han ha snygg kropp.

    SvaraRadera
  5. Cx: Ja det är exakt det jag menar! Han fick frågan av QX o svaret blev det som jag skrev! AFTONBLADET HAR CITERAT QX! Get it? Aftonbladet har citerat det som man ska citera helt enkelt...:) Jag menade alltså att du skulle läsa hela artikeln i QX...

    SvaraRadera
  6. Anonym: Läser du vad jag skriver eller sitter du i en liten besserwisserbubbla? Till att börja med så har inte Cx skrivit till dig utan det var jag som gjorde det. Jag är inte dum i huvudet, jag förstår att de plockar citat ur en intervju i QX. Problemet är HUR de gör det. Jämför själv hur svaret är i QX med hur det blir i Aftonbladet. I QX är raka-av-sig-allt-kroppshår inte synonymt med att vara homosexuell, men eftersom Aftonbladet inte har med den sista passusen "men jag vet inte om det är särskilt gay" så skapar de en bild av att det är gay att raka av sig allt kroppshår.

    SvaraRadera
  7. jag har hår på bröstet, det tycker jag är fint. och inte rakar jag ben eller armar heller!

    SvaraRadera
  8. jk+: Jag kan få lite äckelkänslor av killar med för mycket hår. Typ när man smeker någons ben och så är det som ett ludet spindelben...

    SvaraRadera
  9. fan... trist om jämställdheten ska gå så långt att vi män måste helraka oss vi _också_. i så fall tänker jag åtminstone sluta hålla upp dörrar!

    SvaraRadera
  10. jk++: Jag öppnar hellre dörren själv än slickar hår.

    SvaraRadera
  11. Det är väl bara italienare som rakar benen?
    Om man nu inte är simmare, vill säga.

    SvaraRadera
  12. anonym: Jag visste att italienarna hade gjort något bra för världen...

    SvaraRadera