söndag 11 oktober 2009

Vuxenpoäng

Jag har samlat vuxenpoäng idag. Det började med att jag skulle till tvättstugan. Jag hade bokat tid (+1 VP) från kl 11:00 och reglerna är såna att om man inte har börjat tvätta 30 minuter in på sitt pass så får någon annan ta maskinerna. Jag kommer ner ca 11:20 och någon har redan börjat tvätta i mina maskiner. Där och då skrev jag "en arg lapp" (+5 VP). Resultatet dröjde inte länge. Kanske en tjugo minuter senare kommer en granne och ber jättemycket om ursäkt och förklarar att hon hade tagit fel på datumen när hon bokade. Jag skäller inte ut henne, jag är inte grinig utan jag mesar ut och säger att det är ok (+2 VP).

Lite senare träffar jag en kompis som har sambo och gravidmage. Enbart att umgås med en sån person går en del av vuxenauran över till mig (+1 VP). Men det slutade inte där. Nej, först åkte vi till IKEA (+1 VP) och sen storhandlade vi (+3 VP).

Totalt: +13 VP.

Nu ska jag lägga mig och spela tv-spel innan jag hamnar i soffan med kaffe, kaka och korsord framför en brittisk deckarserie.

2 kommentarer:

  1. Den brittiska deckarserien borde ge dig +4 VP :)

    SvaraRadera
  2. Grejen var ju att jag valde att spela tv-spel för att INTE hamna framför deckaren (om det nu ens gick nån på tv då).

    Och jag tvivlar på att det ger så värst många vuxenpoäng att sitta och spela Super Mario-spel...

    SvaraRadera